Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Zabije mě jednou čekání, nebo ten, kdo stojí ve frontě se mnou?

Nesnáším čekání. Ne proto, že bych pořád měla tak naspěch... Je to prostě nebezpečná věc.

V tom lepším případě si jen zapomenu knížku nebo sudoku a začnu se nudit, v tom horším se mi začne intenzivně chtít tam, kam i císař pán chodí sám.

Minulý týden jsem jela s přítelem na letiště, vydal se do Helsinek referovat o Tomáši Vernerovi. V sedm hodin ráno jsme vyrazili z Uhříněvsi a za čtvrt hodiny se zasekli v první zácpě. ČEKALI JSME. Uklidňovala jsem se, že se určitě brzy rozjedeme a bude to dobré, ale něco se začalo dít.

Probojovávali jsme se dalšími kolonami a mně bylo na sedadle spolujezdce čím dál víc ouzko. Čas neúprosně běžel. Letadlo startovalo v devět a check-in stanovili na 8.20. V 8.20 jsem seděla v takové malé místnůstce v McDonalds na Divoké Šárce a říkala si, že zřejmě budeme mít hodně dlouho tichou domácnost.

Na Ruzyni přítel vyskočil z auta a uháněl jeleními skoky k přepážce, já jsem se mezitím modlila, aby u ní seděla nějaká opravdu hodná osoba. Hodná osoba tam naštěstí byla, a tak jsem se po mobilovém rozloučení mohla přesunout za volant a vydat se na zpáteční cestu, tentokrát do své redakce v centru.

Ranní špička právě vrcholila, a tak jsem uvízla hned na kraji Evropské. Na rozdíl od jiných řidičů, kteří si v zácpě v poklidu čtou noviny, já něco podobného nemůžu riskovat. Když se začtu, nevím o světě a zřejmě bych zastavila až o překvapeného chudáka před sebou. Takže jsem byla odkázaná jen na nervózní bubnování do volantu a tupé zírání před sebe, zpestřené občas pohledem na jiného uvězněného řidiče, který se zrovna dloubal v nose a myslel si, že když sedí v autě, tak je neviditelný.

ČEKALI JSME. Ve chvíli, kdy jsem minula osudný McDonalds, mi můj organismus dal najevo, že ještě neřekl poslední slovo. Po čele mi stékaly kapky potu, měla jsem chuť odstavit auto na chodníku a odcupitat pěšky kamkoli do temného rohu. Po půl hodině se v mém směru objevil spásný svítící nápis KFC. Zajela jsem na parkoviště impozantním smykem, vyskočila z auta jako Sergej Bubka v době největší slávy a za pár vteřin už jsem věšela kabelku na kliku a porovnávala, který z fastfoodových řetězců má hezčí kachlíčky na podlaze.

Po nějaké době jsem se již plavnou chůzí donesla k autu, nastartovala, spořádaně se zařadila do kolony a za krásnou půlhodinku byla na Vítězném náměstí. Vjela jsem na kruhový objezd, podívala se na sedadlo vedle sebe... a konsternovaně objela Kulaťák dvakrát dokola. Před očima se mi při tom míhal děsivý obrázek černé kabelky, která se dosud tiše pohupuje na klice záchoda v KFC.

Zpátky do kopce byla kolona poloviční, ale i tak jsem měla chuť za volantem zoufalstvím výt a tlačit ostatní auta nárazníkem. Do KFC jsem vlétla pro změnu stylem Usaina Bolta, slečna za pultíkem si mě měřila dost podezřívavě. Naštěstí se ale konal happyend a světe div se kabelka i s penězi, doklady, klíči, mobily a dalšími poklady visela stále tam, kde jsem ji předtím házenkářským hodem zavěsila...

Až na stavy alvei profluvium a stavy sklerotické ale zaplaťpámbůh snáším čekání celkem bez úhony. Ne tak jiní lidé.

V tentýž den odpoledne jsem měla cestu na Floru, a tak jsem si šla nakoupit do tamějšího Alberta. Asi se nikdy nepoučím, že je to jeden z nejvytíženějších supermarketů a nákup v něm je během na hodně dlouhou trať. Tentokrát však byla situace opravdu extrémní, u všech kas čekala desetimetrová fronta lidí. Měla jsem v košíku noviny, takže jsem se dala do čtení a poklidně vyčkávala. Teprve když jsem zjistila, že už mám přečtené tři stránky a stojím pořád na stejném místě, zpozorněla jsem.

U mé pokladny něco drhlo. Spíš někdo. Sešly se tři osoby, které dohromady vytvořily výbušnou směs - nerudný důchodce, nezkušená pokladní v záběhu a hysterická "panička" (viz. blog Renaty Francové, který tuto kategorii přesně popisuje). Pokladní neuměla vyměnit pásku, důchodce nedostal účtenku, panička stráááááášně spěchala.

Na pomoc přispěchala druhá pokladní, po ní vedoucí obchodu a svými radami a především blbými poznámkami se přidali všichni lidi kolem. Nevím, kam celý nakupující dav spěchal, ale výkřiky typu:

"Když jste tak neschopná, tak za tu kasu nelezte!"

"Ježišmarjá pani, nezdržujte, si z nás děláte prdel nebo co?"

"Já se z tý ženský pos...u, sem tak ještě někdy pudu!"

"Pane, co nám to tu vykládáte, vy snad stojíte frontu? Běžte za tu kasu vy!" (na vedoucího prodejny, který se snažil agresivní dav uklidňovat)

té chuděře rozhodně práci neulehčily.

Hlasy stále sílily, lidi jako by se navzájem chtěli trumfnout, kdo zařve víc nahlas větší urážku. Byla jsem asi jediná, kdo nikam nespěchal, kdo nesoutěžil ve vulgaritách, ale zato jediná, která se styděla. Síla davu může být někdy impozantní, ale taky je hrozivá. Syčící had před "mojí" pokladnou nakazil i ty ostatní, za chvíli mi už z toho povykování bzučelo v hlavě.

Obdivovala jsem tu pokladní, že dovedla zachovat klid, na invektivy nereagovala, nenechala se vytočit ani vedoucím, který, zřejmě aby se lidem zavděčil, ji sjel jako malou holku, a dokonce každého zákazníka slušně pozdravila, i když jí předtím nadával sebevíc. Nerudnému důchodci v klidu vytiskla účtenku, takže konečně s brbláním odjel i se svou pojízdnou kostkovanou taškou, hysterické paničce vzorně skládala nákup do igelitky. Pořád se usmívala.

Když jsem přišla na řadu já a nahlas ji pozdravila, překvapeně se na mě podívala, protože to se jí ten den asi ještě nestalo. Nicméně usmívala se pořád stejně jako robot. Stejně jako panička s narvanými igelitkami i povykující muž v kvádru a s aktovkou za ní - působilo to dost děsivě, když vidíte někoho, kdo vám sprostě nadává do obličeje a přitom se usmívá.

Tak si tak říkám, že přesně takhle vypadají lidi, o kterých čas od času slyšíme ve zprávách, že se zničehonic sebrali a postříleli celou rodinu nebo kolegy v práci. A sousedi pak před kamerou prožívají svou vteřinu slávy a donekonečna kroutí v údivu hlavou: "Byl to takový tichý, nenápadný člověk!"

Není lepší se pos...t?

 

Autor: Kateřina Kozmová | úterý 27.1.2009 21:02 | karma článku: 31,47 | přečteno: 3005x
  • Další články autora

Kateřina Kozmová

Záhada posledních tří kilogramů aneb Co v těhotenství sníš, po porodu jako když najdeš

Záchvat sebereflexe mě obvykle popadá ve třech případech: Když po delší době vidím kamarádku, která vypadá zkrátka úžasně. Když je mistrovství světa v atletice. A když se vidím na aktuální fotce. To vše se teď stalo.

18.8.2017 v 16:02 | Karma: 12,27 | Přečteno: 360x | Diskuse| Osobní

Kateřina Kozmová

Já bych všechny ty fejsbůky zakázala!

Dlouho jsem si říkala, že nebudu kálet do vlastního hnízda. Ale tohle téma ve mně bublá tak dlouho, že nakonec muselo ven. Protože matky na mateřské a facebook, to je stejně nerozlučná dvojice jako Pat a Mat.

22.6.2017 v 22:13 | Karma: 26,76 | Přečteno: 3013x | Diskuse| Osobní

Kateřina Kozmová

Žena a parkování

Od přírody jsem spíše pesimista, který chce být příjemně překvapován. A proto mi nevadí, že jsem občas za blbce.

12.1.2012 v 9:03 | Karma: 16,90 | Přečteno: 1893x | Diskuse| Společnost

Kateřina Kozmová

Dostihy nejsou týrání koní!

Jako každý rok se v naší republice v říjnu nečekaně objeví mnoho milovníků koní a zkušených odborníků na dostihovou problematiku. Stačí k tomu jediný závod – Velká pardubická steeplechase. Vždycky si říkám, kde tito lidé během celé dostihové sezóny byli?

10.10.2011 v 11:35 | Karma: 41,28 | Přečteno: 8129x | Diskuse| Osobní

Kateřina Kozmová

Kurz sebeobrany odhalí krutou realitu

Mám za sebou kurz sebeobrany pro ženy. Kromě toho, že jej vede má kamarádka, která mě k účasti dlouho ponoukala, mě k tomu přiměl především nepříjemný zážitek z doby nedávné. Cestou domů od tramvaje mě v ulici, kde bydlím, zastavil cizí chlap s dotazem „Co máš v tý kabelce?“. Že to nebyla konverzační otázka, je asi jasné. Nezjistil to jen díky tomu, že se v danou chvíli otevřely dveře domu, před kterým mi zastoupil cestu. Chlap pak zcela pokojně pokračoval v chůzi jakoby nic, a já jsem si teprve doma uvědomila, co se vlastně stalo, a že jsem neudělala vůbec nic. Jen jsem tam stála a civěla.

1.6.2011 v 14:40 | Karma: 46,97 | Přečteno: 30491x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

28. dubna 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Zastřelili ho, pomočili a pověsili. Jak vznikla fotka mrtvého Mussoliniho

28. dubna 2024

Seriál Doufal, že uteče a i s milenkou dožije v bezpečí. To by se však víc než dvě dekády nesměl chlubit...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

  • Počet článků 35
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5675x
TO FINISH FIRST, FIRST YOU HAVE TO FINISH. Věčná pesimistka s občasnými záblesky naděje na konverzi k optimismu. Více o mně na www.prasnacesta.cz