Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KR

Kokodák, rebirth

10. 10. 2011 20:11
skvěle napsáno, madam

:-)R^

1 0
možnosti
B

bebina

10. 10. 2011 19:55
Dostihy i dalsi equestrialni sporty,

pokud se delaji na vrcholove urovni, jsou zneuzivani zvirat, kdy se pro penize a zabavu lidi jde za fyziologicke moznosti zvirat. Pokud si huntuje zdravi lidsky sportovec, prosim, je to jeho volba, ale proc to same delat zviratum, ktera se nemohou branit?

2 0
možnosti
KB

Kolokol

10. 10. 2011 20:06
Re: Dostihy i dalsi equestrialni sporty,

Dokonce se jim huntuje zdraví. Jo, jo takový divoký kůň se panečku dožije věku.

2 0
možnosti
PM

moje.maličkost

10. 10. 2011 19:50
Idealisté

Ano paní autorka je zřejmě idealistka. Taky bych svého koně opečovávala a trávila s ním veškerý čas...ale téměř s jistotou můžu říct, že se takhle kolem těch koní všude neskáče. Jak vidíte po dekorování šťastného majitele koně, který o něm mluví v superlativech, ale neřekne kolikrát za rok jej vidí. On jen dobře koupil a platil trenéra a očekává zisk. Tak stejně jezdci-kondice koně a harmonie není dílem toho, kdo na jeho zádech vyhraje pardubickou, ale je to práce trpělivých beraiterů, kteří makají s koníkem celý rok a pak upadnou v zapomění.

Kůň miluje pohyb, ale všeho s mírou.

Svou plňasku vyřazenou z dostihů jsem rok přesvědčovala, aby jí nepřeskakovalo pokaždé, když před sebou uvidí volné prostranství. Přirozené je pro koně lehce procválat louku, měkoučce a lehce a né uhánět jakoby za sebou měla rozjetý vlak.

Je to prostě sport jako každý jiný a jsou lidé, kteří to dělají z lásky a jsou i tací, kteří za jakoukoliv cenu dosáhnou svého.

1 0
možnosti
LP

xToMMeT

10. 10. 2011 19:54
Re: Idealisté

a neni tomu konovi tak nejak uplne jedno, kdo je jeho majitel?

2 0
možnosti
BPE

bojovník proti egoistům

10. 10. 2011 18:52
Jenom v Anglii zemře přibližně každý druhý den

jeden kůň na dráze nebo je po zranění utracen. Od roku 2007, kdy je vedena tato statistika zemřelo nebo bylo utraceno 739 dostihových koní http://www.horsedeathwatch.com/

0 0
možnosti
Č

český_vesničan

10. 10. 2011 19:36
Re: Jenom v Anglii zemře přibližně každý druhý den

....a....?????

0 0
možnosti
X

xychteen

10. 10. 2011 18:20
Ale jo... ale není kůň jako kůň, ne?

Ty zmiňované "milovníky" rozhodně nemusím, ale řekl bych, že i mezi plnokrevníky šlechtěnými výhradně k běhu můžou být záludný vypatlaný kousavý potvory, který si nezaslouží žádné ohledy... a popravdě řečeno, když jsem při dekorování vítěze poslouchal komentátorské tirády o tom, jak má Tiumen radost z vítězství, přičemž já viděl spíš to, že ho prudí kokarda připlácnutá na oku, tak bych možná bral s rezervou i ty milovníky opravdový

:-)

Přeju pěkný den.

0 0
možnosti
VT

Johyn

10. 10. 2011 19:17
Re: Ale jo... ale není kůň jako kůň, ne?

Ta kokarda ho snad ani neprudila, spíš se jí bál. A toho věnce, který mu chtěli navléci ještě více. Nakonec mu ten věnec nedávali a kokardu sundali

Samozřejmě jsou mezi koňmi v povaze rozdíly zrovna tak jako mezi lidmi. A to víte, že tam bude koník, který může kousnout nebo kopnout. Obvykle však koně, mají k člověku respekt. Když to zkusí musí dostat aby to už nezkoušeli. Protože když to projde a člověk před koníkem začne utíkat tak ten z toho má velkou srandu. A rád si to zopakuje a je z toho průšvih. A půltunový zvíře to odnaučit to není sranda. Ale většinou to vzniká u koní, kteří nemají moc velké vytížení a nežijí ve společnosti jiných koní. Tedy nikoli dostihových. Většinou to vzniká u takových milovníků zvířat, kteří je sice dle sebe " netýrají" ovšem končí to nevychovaným zvířetem, které je nebezpečné sobě i svému okolí. A mnohdy se musí takto netýrané zvíře utratit. Ale dotyčný milovník zvířat je ochoten předávat svoje myšlenky dál. Protože chybu dle sebe neudělal. To ten kůň.

1 0
možnosti
PV

pavsson

10. 10. 2011 17:22
Pochvala

Velmi dobře a zasvěceně napsáno.

0 0
možnosti
J

jarous76

10. 10. 2011 17:18
Hmm

Chcete rict, ze skakani treba pres Taxis je pro kone naprosto prirozene a ze by si to ten kun sam vybral?

Podle toho jak se ty kone cukaji, tak je zrejme, ze ne. Takze clovek ho prinuti delat neco, co ten kun vubec delat nechce a kdyz si tam ten kun jeste zlomi nohu tak je to tedy chyba pouze jezdce (kun to nechtel, neveril si, udelal to z donuceni, ...). Toto dle Vas neni tyrani zvirat?

Ano, dostihy nejsou tyrani koni - ale nuceni je skakat pres nesmyslne prekazky tyrani je.

Aby nedoslo k mylce - kone mam rad, jezdim na koni strasne rad a ze maji vlastni vuli vim moc dobre (a ze spousta jich rado zavodi taky).

2 0
možnosti
GMX

Glock Mark XIX

10. 10. 2011 17:22
Re: Hmm

Ty koně se "necukají", jde o to, aby zkrátili krok a odrazili se na správném místě stejně jako třeba skokan do dálky si "rovná krok", aby neudělal přešlap.

0 0
možnosti
AT

asi tak

10. 10. 2011 13:04
máte pravdu

ale omezence, hlupáka a  fanatika nikdy nepřesvědčíte.

a to je většina "ochránců" zvířat

0 0
možnosti
GMX

Glock Mark XIX

10. 10. 2011 14:18
Re: máte pravdu

Děti Země = slavní polehávači před Taxisem = ekofašos

0 0
možnosti

luciasek.cerovskych

10. 10. 2011 12:52
Boj...

Tohle je boj s větrnými mlýny. Jako s mnoha jinými věcmi. Já osobně, jakožto majitelka koní, mám stejný názor, jako vy. Mnoho ochránců zvířat ani nemá potuchy, že ten kůň z vlastní přirozenosti má radost, že ten závod běží. Je to na něm poznat, když u něj jste. Dokládají to i velká jména, jako je Seabiscuit, Phar Lap, Korok a jiní. Ti závodili srdcem, ne nohama.

1 0
možnosti
GMX

Glock Mark XIX

10. 10. 2011 14:19
Re: Boj...

Secretariat ;-)

0 0
možnosti
L

lesicatko

10. 10. 2011 11:47
Ako keby na tom zaležalo

Raz Vám ochranci zvierat napíšu, že je to týranie zvierat, talk majú pravdu, nie ? Načo racionalne argumenty...

0 0
možnosti
  • Počet článků 35
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5675x
TO FINISH FIRST, FIRST YOU HAVE TO FINISH. Věčná pesimistka s občasnými záblesky naděje na konverzi k optimismu. Více o mně na www.prasnacesta.cz